Friday, September 4, 2009

aku : warkah rindu

sebak hati aku di pagi hari menatap coretan warkah ringkas dari seorang sahabat yg telah hampir seminggu tidak bertemu...aku tidak mengerti mengapa air mata ini menitis lagi...kata2 yg membuat aku rindu pada sahabiah di sana ... rindu amat..ingin rasa nyer aku mendakap mereka...ohh..wahai diri....aku tidak pandai berbicara apatah lagi menulis tinta yg yg seberapa..namun..aku meminjam sedikit kreativiti dari seorang ustaz tentang berbahagia itu pada hati.....blog ini bagaikan diary aku yg pasti suatu hari kelak akuu xakan menulis lagi...

kata2 beliau..moga beliau sabar dan tabah dalam hidup ini...

"Rindu akhwati sekalian...berdoa dan terus berdoa...berusaha dan terus berusaha...
sama-sama berdoa untuk masing-masing dipermudahkan urusan dan ujian !

ya Allah eratkanlah akan ikatanya..eratkanla h akan ikatannya

salam sayang dari umi buat along, ateh, achu, alang dan achik
special sayang buat mak ngah


Entahkan mengapa, biar ringkas bicara nya, seribu kesan di hati..
"

"Assalamualaikum, " sana.
"Wa'alaikumussalam. Ada apa?" sini.
"Terasa macam nak cakap dengan seseorang," sana.
"Fasal apa?" sini.
"Sibuk ke? sana.
"Agak," sini.
"Ok," sana.
"Allah ada," sini.
"Tahu," sana.
"Allahlah tempat mengadu," sini.
"Ya baik," sana.
"Bangun. Malam ni. Jom sama," sini.
Senyap. Ada tangis di situ.
"Kan bagus kalau ade di sini," sana..
"Tak bagus pun," sini.
"Kenapa?" sana.
"Orang kata ukhuwah tu lebih manis bila jauh," sini.
"Bila dekat asyik nak gaduh," sana. Tergelak dalam sebak.
"Rindu sebenarnya," sini.
"Kenapa tak cakap?" sana.
"Saje. Nak didik sabar. Ada ujian yang jauh lebih besar tak lama lagi," sini.
Sana senyap.
Sini senyap.
Dan titis itu tumpah juga. Berjuraian.

kita pernah bersama
Menempuh onak dan duka
Tidak pernah putus asa
Walau dugaan datang melanda

Dikau pernah bertanya
Bila bahgia akan tiba
Ku berkata bersabarlah
Serahkan saja pada yang ESA

Bila masanya menjelma
Kebahgiaan akan tiba
Namun tidak mungkin ku lupa
Kenangan indah kita bersama

Menempuh onak cabaran
Dan liku hidup yang panjang
Tidak mungkin hidup ini sepi
Selagi ku masih di sini

kita pernah bersama
Menempuh onak dan duka
Tidak pernah putus asa
Walau dugaan datang melanda

Bila masanya menjelma
Kebahgiaan akan tiba
Namun tidak mungkin ku lupa
Kenangan indah kita bersama

Menempuh onak cabaran
Dan liku hidup yang panjang
Tidak mungkin hidup ini sepi
Selagi ku masih di sini

Kini terungkai sudah
kisah hidup kita
Berbekal taat dan sabar
kita pasti berjaya..


umie..

No comments:

Post a Comment

ayuh!!!

Qudwah Seorang Kader Dakwah

Dedicated to kekanda burians ku sayang fillah ^^